18. мај 2012.

Сапун са пивом

Да ми је неко раније рекао да ћу користити сапун са пивом мислим да бих се у крајњу руку збунила или чак помислила да је у питању нека шала. Зашто би се ико купао у пиву?!?!
Међутим, након иницијалног истраживања ове теме, мени је једино преостало да и ја направим овакав сапун из простог разлога што сам сазнала за мноштво бенефита које кожа може имати од овог производа. Хмељ, као главни састојак пива, познат је по својим особинама да ублажује иритације на кожи а такође садржи и амино киселине које је омекшавају. Веома лепо пенуша и не брините, нећете мирисати на пиво. Ја га користим за туширање. А Бога ми, идеалан је и као поклон за наше јаче половине!
Направљен је на бази биљних уља а нисам штедела на какао бутеру кога у овој рецептури има 7%, као ни на крупно млевеном овсеном брашну и меду од кога је овај сапун добио загаситу, тамну боју.
Сапун са пивом који сам недавно направила...

Kaда решим да правим неки сапун по први пут добро размислим на који начин ћу то радити: да ли хладним или топлим поступком? И без обзира што нисам планирала никакав одређени дизајн ипак сам се одлучила за хладни поступак. Овом приликом бих се задржала на пиву као течности и техници коју сам користила за растварање натријум-хидроксида.
Пре него што је опишем указала бих на значај безбедносних мера и заштитне опреме која се мора користити. Идеално је да имате безбедносни лист за натријум-хидроксид (MSDS) у коме су све ове информације доступне али обавезно користите одговарајуће рукавице, наочаре, маску... Ја имам малу “успомену” на рад у лабораторији на десној руци као подсетник на инцидент који се десио. И верујте, не знам како би се то завршило да нисам носила рукавице које су ублажиле много веће последице.
Али да се вратим на припрему раствора. Пиво ми је овде био изазов због тога што осим органских супстанци има и доста угљен диоксида, кога се треба решити, како би избегли бурну реакцију током растварања соде. Конкретно, ја сам Heineken (пиво које сам користила у изради овог сапуна) благо загрејала, након тога охладила и ставила у посуде за прављење леда a затим у фриз. Није све једно да ли се сода раствара у комадини или комадићима леда. Боље је да величина леда буде мања јер се сода брже раствори а самим тим се и смањује време које наш неводени растварач проведе на високој pH вредности. На сличан начин растварам соду са козјим млеком где, применом оваквог поступка, успевам да добијем млечно белу боју сапуна када га правим хладним поступком.

Пенушави, благи, сапун са пивом...
Не знам да ли сте издржали да прочитате овај текст до краја али ја сам тако уживала пишући га...
Свако добро вам желим и срећно сапуњање!

10 коментара:

  1. Sve pohvale za trud. I ja se bavim sapunima, kremama,i svasta nesto. Imam dosta iskustva, pa bih ti za sledeci sapun koji budes radila sa pivom ili necim gaziranim preporucila (da ne moras da se mucis, kuvas,hladis,...) da u to pice sipas malo morske soli(1/2-1 cela kafene kasicica), to ce u dobroj meri da otkloni mehurice ugljen dioksida, a ostace ti i morska so u sapunu koja u sebi sadrzi sve korisne sastojke ima veoma ucinka u otklanjanju akni,oziljaka i fleka sa koze, prirodni je antiseptik, a u toj kolicini (minimalnoj), ne moze da ima nikakvo stetno dejstvo, i smanjuje ph vrednost sapunu. To je primer iz mog licnog iskustva, nadam se da sam ti bar malo pomogla. Sve najbolje i samo tako nastavi, treba da nas je vise, a i mogle bi da organizujemo neku akciju podele besplatnih sapuna ovim ljudima sto se "osete" po gradskom prevozu, mozda nam bude lakse :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Interesnatan trik, vredi probati. Gde mozemo da vidimo vase sapune, bas sam radoznala!

      Избриши
    2. Probajte, samo zaboravila sam da napomenem da ne punite casu ili posudu do kraja,samo do pola, ili uzeti dosta dublju posudu, jer je reakcija tipa sampanjac. Moje radove mozete videti na fb i u dve prodavnice u Bg (koje ne smem da imenujem, ali mozete prepoznati moje radove u samom centru grada su), u poslednje vreme slabije radim sapune, ali imam jos nesto sto je ostalo, vise sam se posvetila kremama (tako diktira trziste,a i prodavnice za koje pravim proizvode). Bilo bi mi drago da cujem i Vase komentare, kritike i sl.Mogu Vam ostaviti link ako je dozvoljeno ovde, ako nije obrisite https://www.facebook.com/beti.bup.372?ref=tn_tnmn Sve najbolje u daljim kreacijama :)

      Избриши
  2. @kremasica: puno hvala za komentar i podrsku! Za ovaj trik sa solju sada cujem po prvi put ali cu ga svakako isprobati. U sustini ovaj blog sam i pokrenula radi komunikacije sa entuzijastima slicnih interesovanja, razmene iskustava... Ali ako se dogovori i neka izvodljiva akcija usput rado cu je podrzati! Sve najbolje, pozdrav, Goca

    ОдговориИзбриши
  3. Ih, kako bih volela da se domognem jednog komada...
    Nisam do sada pravila alkoholne sapune. Znam da rastvor sode uzasno mirise, ali da se ne odrazi na sam sapun posle perioda susenja. Zanima me koliko se brzo miris neutralizuje u samom sapunu? koliko sam shvatila, ovde nise dodavali MU/EU. Mozete li opisati malo krajnji prirodan miris?

    ОдговориИзбриши
  4. Nema na cemu, praticu te redovno. Ja se vec 3 godine bavim kozmetikom i sapunima, tako da sam bas dosta naucila i uradila. Znam kako je biti pocetnik, jos narocito na nasim prostorima gde su ljudi vrlo sujetni. Bilo kakav problem da imas, slobodno me pitaj, rado cu ti odgovoriti. Sve najbolje, pozz :)

    ОдговориИзбриши
  5. @Ksenija: Sto se mirisa tice dodala sam mu na kraju mirisno ulje med&mleko.Iskreno, pivski rastvor hidroksida nije toliko lose mirisao (mozda zabog zaledjenog piva) a ja sam umuceni sapun u modli drzala skoro 2 dana pa je nakon secenja miris bio OK. Sada ima neki pun/blag miris nalik medu (ne znam ni ja kako bih ga opisala) ali je jako prijatan, mada ne mnogo intenzivan. Sve najbolje i ostajemo u kontaktu!
    @kremasica: sta drugo reci osim da mi je jako drago sto smo stupile u kontakt! Sve najbolje i pozdrav! Goca

    ОдговориИзбриши
  6. Ja sigurno neću u skorije vreme eksperimentisati sa pivom,ali znam da se CO2 izgubi odmah i i kontaktu sa šećerom. Eto,a i šećer će obogatiti penu,tako da sad možeš da biraš:oš slan,oš sladak pivski sapun!

    ОдговориИзбриши
  7. It looks very natural and because of the beer I am sure it will lather beautifully!
    I have never achieved this color with beer and wonder if you used dark beer for this particular soap.
    Maya

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hello Maya! Actually this color comes from honey. I always get the similar color when I add honey to the soap, doesn’t matter whether it is CP or HP soap.

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...